Het terras is open!
Ook vandaag Koningsdag is het Kulturhus de Glaan open , ook het terras is er klaar voor om U te ontvangen, met koffie en Oranje Tompouce, of Appelgebak, of een andere lekkernij
Ook vandaag Koningsdag is het Kulturhus de Glaan open , ook het terras is er klaar voor om U te ontvangen, met koffie en Oranje Tompouce, of Appelgebak, of een andere lekkernij
Wat een mooie ervaring was de première van de Tour de Glane! Zelfs als je, net als ik, al 50 jaar in Losser woont, valt er blijkbaar nog genoeg nieuws te ontdekken in je eigen gemeente. Onze middag begon met een zeer gastvrij ontvangst bij het Kulturhuus in Glane, met koffie en krentewegge. De sfeer… Lees verder »Verrassend veelzijdig: Een middagje toerist in eigen dorp!
Op 14 mei opent het Kulterhus het buitenterras. Het is de bedoeling dat we vanaf 14 mei Hemelvaarsdag het terras open hebben van 12.00 tot 18.00. Het terras nodigt uit om op een rustige landschappelijk gelegen plek, een koffie met gebak ook te genieten van onze kleine kaart voor snacks. En natuurlijk voor de kids… Lees verder »Opening terrasseizoen Kulturhus de Glaan
Komende 5 mei vieren we in Glane de bevrijding van 81 jaar geleden. Dat vrede en vrijheid niet vanzelfsprekend is, is ons vooral de laatste periode weer duidelijk gemaakt. Dat is voor ons aanleiding om het gedachtengoed van de bevrijding levend te houden en samen met het dorp te vieren. Op 5 mei starten we… Lees verder »Viering 5 mei – 81 jaar bevrijding
De Stichting Kulturhus Glane ontvangt van de Gemeente Losser jaarlijks een bedrag aan incidentele subsidie, waarmee aan initiatieven in het dorp Glane een bijdrage geleverd kan worden. Op onderstaande infographic staat mooi uitgelegd hoe het werkt. Vragen of aanvragen? Stuur een mail naar info@kulturhus-deglaan.nl.
Van 24 maart tot 20 april organiseert de gemeente Losser in samenwerking met stichting NoWa een inzamelactie van oude mobiele telefoons. Dit start tijdens de Week van de Circulaire Economie. Waar het om gaat:Door oude telefoons in te leveren, kunnen waardevolle materialen zoals goud en zilver worden hergebruikt. Dit vermindert elektronisch afval en draagt bij… Lees verder »Inzamelactie oude mobiele telefoons in samenwerking met NoWa (Glane)
Op de avond van Eerste Paasdag, zondag 5 april, organiseren we in het Kulturhus in Glane weer een aantal leuke Paasactiviteiten. We laten jullie o.a. eieren zoeken en met eieren gooien. Ook is er is mogelijkheid om je te laten schminken, en we hebben leuke kleurplaten. Daarnaast hebben we voor degene die het juiste aantal… Lees verder »Uitnodiging Paasactiviteit in Glane
Sinds 10-11-2025 is onze biljartvereniging “De Afstoot” een feit. Wat begon als een gezellig gesprek met een grap en een grol aan de bar in het nieuwe Kulturhus “De Glaan”, groeide al snel uit tot een mooi initiatief. De vraag “wat doen we eigenlijk met het biljart dat nauwelijks gebruikt wordt?” vormde de basis voor… Lees verder »Biljartvereniging “De Afstoot”
U heeft ongetwijfeld gezien dat er een hoorzitting met de rijdende rechter plaats zal gaan vinden op 13 februari. Wegens overweldigende belangstelling kunt u zich niet meer opgeven om deze zitting bij te wonen.
Op zaterdag 14 februari vindt bij het Kulturhus Glane de herdenking plaats van de slachtoffers uit Glane van het vergisbombardement tijdens de Tweede Wereldoorlog. De herdenking wordt bijgewoond door wethouder Jan Engels, de Dorpsraad Glane en de Historische Kring. Inloop: vanaf 10.30 uur Kranslegging: 11.00 uur Locatie: Kulturhus Glane Aansluitend is er in het Kulturhus… Lees verder »Herdenking vergisbombardement Glane